Trött, kall och hungrig (och självklart försenad med pendeln…) tog jag vägen hem via mataffären för att sen styra stegen mot grannområdet där jag bestämt träff med Dorte som driver onlinebutiken simplypure.se 

Fick kontakt via det lokala nätverk som jag har bestämt mig för att testa. Och vilken kick jag fick av att träffa en företagare som sysslar med lite samma grej som jag själv, och som dessutom gör det på heltid! Simply Pure säljer ekologiska produkter inom hud- och hårvårdsprodukter mm och det som gör butiken unik är att Dorte enbart tar in certifierade produkter.

Jag gillar verkligen att hon vågar ha ett nischat utbud och jag tror också att det funkar i längden. Själv har jag ibland tänkt tanken ”varför begränsa mig till svenska märken?” men nästan omedelbart har jag känt hur rätt det är att tacka nej till vissa grejer. För genom att tacka nej, att inte bredda mig, måste ju i längden innebära att Mod blir tydligare utåt. Och fastän det kanske begränsar så hoppas jag att det gör det enklare att hitta till och i butiken.