Free e-stajl skulle vara en modeblogg för den vanliga människan. Vem som helst skulle kunna mejla in och få styling tips för hans/hennes kroppsform och dessutom få en shoppinglista på var kläderna/skorna skulle kunna köpas online! Den finns fortfarande kvar, men den är inte aktiv eftersom jag sen i somras valt att helt fokusera på webbutiken modvintage.se istället.
Men den innehåller en hel del bra tips om vilka modeller som passar om man är lång och smal, kurvig, kort mm. Mycket av inspirationen kommer från mina favvisar Trinny och Susannah. Läste här om dagen att de ska styla svenskar i nästa program, men efter att ha fått typ noll träffar på google så börjar jag undra om jag har drömt det hela ; )

De pratar om 12 olika kroppsformer och jag gillar verkligen deras engagemang och deras inställning att alla kroppar har förutsättningar att bli men framförallt anledning att känna sig vackra. Sen är det självklart ett plus att den snygga ytan matchas med ett mindre barnvänligt språkbruk kombinerat med brittisk humor.

Trinny och Susannah

Foto: Geelong Advertiser