För första gången på länge har jag åkt gamla hemmavagnen – 3:an Majorna ToR, tack vare en kurs! Har en hatkärlek till ett av de långsammaste transportmedlena i modern tid. På plus-sidan är helt klart ”att stirra ut” ibland bara i tomma intet, men ofta på folk, byggnader, skyltar och butiker. Och jag hade glömt av hur fint och kul göteborgsmärket Styleins ateljé ligger mitt på Viktoriagatan. Med fönster som det går att kika in. Att få se det stora klippbordet. Alla flitiga med måttband runt halsen. Minst lika inspirerande som alla öppna restaurangkök.

Bakom Stylein står Elin Nyström som startade företaget 2001. Designen kännetecknas av mycket trikå vilket är ett perfekt material för ett märke som ”loves the female body”. Höst och vinterkollektionen består av många lättburna och lättmatchade modeller. Mina personliga favoriter är chiffongklänningen JAGGER där antalen lager varieras och skapar genomskinlighet, och den långa tröjan BAKER med lätt draperad halsringning och pingvinärm. Sen älskar jag den gröna färgen som bl a återfinns i plaggen CARUSO och DANSA.
I Styleins onlineshop hittar du inte bara aktuell kollektion utan du kan även fynda rea-plagg!

Stylein tröja Baker

Foto: Stylein.com

Stylein klänning Jagger

Foto: stylein.com

Stylein klänning Caruso

Foto: stylein.com