Periodvis (läs höst/vinter) är jag urtypen för en s k in jeanstjej och ändå växte jag upp i en jeanslös familj. När jag tänker efter så har jag nog aldrig sett mamma i ett par blåjeans! Och jag har bara vaga minnen av ett foto på mig och pappa: jag i vagnen någon gång på 70-talet och pappa bredvid i feta glasögon och utsvängda jeans.
Så man kan nog inte säga att jag fick med mig det sen barnsben som t ex Filippa K vars föräldrar var herr och fru Gul & Blå. Och jeansfanan är något som hon har hållit högt även i det egna märket. Denimkvaliteten som FK ofta jobbar med består av 80% bomull och 20% av en speciell polyester som bidrar till en fasthet och därmed hållbarhet. De varken krymper eller får knän och de klara sig utan tvätt längre än vad den moderna människan vill veta.

Just nu har vi många finfina jeans t ex FK modellerna Niki, Suzy och Christy för halva priset i butiken, från 100 kr! Fyndläge på Mods Denimania alltså!