Nacken är mannens nya smeknamn på mig. Varför?  Tja, det är helt enkelt den del av mig som han sett mest av sen jag startade www.modvintage.se. Funderar nu på, efter det att ommålning av vardagsrummet är klart,att  flytta mitt skrivbord : )

Tankar och idéer kring att starta eget har funnits med mig under lång period, och det som kickade igång det som jag nu driver va faktiskt en affärsidétävling. Med Venture cups tävlingsregler tvingades jag att sätta på pränt det som tidigare bara hade snurrat runt i skallen. Och jag kan verkligen rekommendera att delta! Det är en fantastisk möjlighet inte bara att få ändan ur den berömda vagnen, utan även att få konsultation kring de frågeställningar som du har kring din idé. Att det dessutom är under en begränsad period, med en absolut deadline hjälpte i alla fall mig som har svårt att hitta tid för självdisciplin i kombination med heltidsjobb, hus, barn, man, vänner, tvättberg, ogräs, kattlåda…

Men jo, jag gillar Nacken! Det är ju på något sätt ett bevis på att jag ”gnor” och att jag mår bra av det. Men självklart inser jag att det handlar om en uppoffring från personen som sitter på andra sidan. Så visst, bakom varje förverkligande av drömmar står en familj som undrar varför man alltid sitter med ryggen åt ; )

La famille!   Kärlek!