Håller som bäst på att mäta alla plagg. Har fått önskemål från kunder att det behövs fler mått än enbart storleksangivelsen, och dessutom är ju en Medium inte alltid en Medium .  )

Så nu har jag satt igång med jeans och byxor. Bestämde mig för följande mått: Midja, Innerbenslängd, Lårvidd, Fotvidd och Grenen fram och bak. Tror att de måtten täcker in hyfsat mycket, men sen skiljer det ju sig alltid ändå beroende på material, skärning mm. Om plagget ändå inte passar så är det returrätt i 2 veckor! Eller om du är osäker så kan du alltid höra av dig så provar jag av plagget åt dig. Dockan som jag fotar kläderna på är en kurvig XS/S och själv är jag mer en rak 36/38. Hjälpte här om veckan en tjej från Småland med en Odd Molly kofta som sen visade sig sitta perfekt på henne!  Det är så fantastiskt kul med feeback på plagg som är sålda i butiken. Så tack alla kunder som hört av sig efteråt.

Nu är det nog dags att ägna dygnets sista vakna tid åt Curtis Sittenfelds bok Presidentens hustru. Vem kunde ana att en bok som antagligen handlar om Barbara Bush skulle vara en riktig sidvändare! Baddräkten som kvinnan på omslaget bär går heller inte av för hackor.

Curtis Sittenfelds Presidentens hustru